Ubrania i dodatki – sklep internetowy a sklep tradycyjny

Chcemy dziś wyglądać modnie i elegancko. Na przestrzeni lat wspomniana prawda zaczęła – co bardzo ciekawe – dotyczyć nie tylko kobiet, ale także mężczyzn i dzieci. Wydaje się, że wpływ na nasze zainteresowanie modą czy raczej modnym ubieraniem w pewien sposób wybierają media, które kreują wizerunek współczesnego człowieka. Na każdym kroku stykamy się w telewizji, modnych magazynach czy chociażby w internecie z nowymi trendami wyznaczanymi przez wielkie światowe stolice mody oraz projektantów. Warto zauważyć, że w dobie dwudziestego pierwszego wieku robienie zakupów przybrały całkiem inny wymiar. Dziś nie musimy odwiedzać licznych sklepów i galerii handlowych po to, by znaleźć upragnioną torebkę, biżuterię czy buty. Warto się jednak zastanowić, którą opcję tak naprawdę wolą dzisiaj konsumenci. Czy nie jest bowiem tak, że sklepy internetowe – przynajmniej jeśli mowa o aspekcie modowym – służą klientom jako dodatkowe źródło zakupowe? Które sklepy – tradycyjne czy online – mają dzisiaj więcej zalet niż wad? Okazuje się, że odpowiedzi na te pytania wcale nie są proste i zależą od wielu czynników.

Sklepy tradycyjne – wady i zalety według konsumentów

vintageModa pełni istotną funkcję w życiu każdego człowieka. Bez względu na to, czy interesujemy się najnowszymi trendami podbijającymi wybiegi i światowe stolice mody, chcemy wyglądać tak, by podobać się sobie oraz innym. W sklepach tradycyjnych, takich jak H&M, Reserved czy Mohito znajdziemy wiele ciekawych propozycji, które w zależności od pory roku dostosowane są nie tylko do potrzeb klienta pod względem estetycznym, ale także pod względem praktycznym. Warto zaznaczyć, że nie wszyscy lubią spędzać czas na wybieraniu odpowiednich ubrań i dodatków w centrach handlowych, gdzie wspomniane wyżej sklepy znajdują się najczęściej. Wadą zakupów tradycyjnych jest z pewnością poświęcanie zbyt dużo czasu na zakupowe przyjemności. Sam dojazd do centrum, a także powrót do domu zajmuje – szczególnie w godzinach szczytu – dość dużo czasu. Podobnie jest z samym kupowaniem, ponieważ z reguły (szczególnie kobiety) konsumenci lubią porównywać produkty, a tradycyjna „przebieżka” po sklepach zajmuje sporo wolnych chwil. Plusem sklepów w rzeczywistości jest to, że można wybraną rzecz zobaczyć na własne oczy oraz przede wszystkim przymierzyć. Takie rozwiązania cenią sobie te kobiety, których rozmiary różnią się w zależności od części ciała. Szczupła talia i szersze biodra czy wąskie ramiona i duży biust to zestawienia nieregularne, dlatego przymiarka jest jak najbardziej konieczna po to, by maksymalnie dopasować strój. Minusem sieciówek paradoksalnie będą wyprzedaże. W rzeczywistości dostępne w przecenie ciuchy znajdą swoje zastosowanie zazwyczaj w szafach konsumentów noszących bardzo małe lub też bardzo duże rozmiary. Na ubrania w rozmiarze medium lub large podczas wyprzedaży niestety nie ma co liczyć. Jaka sytuacja we wspomnianych zakresach panuje natomiast w internecie?

Sklepy internetowe – wady i zalety według konsumentów

W sklepach online najczęściej kupują ci, których kształty są bardziej regularne. Często bywa jednak tak, że w sklepach internetowych właściciele oferują zwrot kosztów lub wymianę towaru, gdyby po przymierzeniu rzecz nie pasowała. Należy jednocześnie pamiętać, że ubranie (co wydaje się oczywiste) musi wrócić do sklepu w nienaruszonym stanie. Jeśli chodzi o gadżety takie jak torebki sklep internetowy jest wspaniałym źródłem dla konsumentek. Przede wszystkim dlatego, że zakupy online gwarantują kobietom większą liczbę rozwiązań. W cenie są szczególnie te sklepy, w których oferowane produkty wykonywane są ręcznie. Ale nie tylko. Wspomniane wcześniej sieciówki także posiadają własne witryny, dzięki którym ubrania i dodatki można zamówić bez wychodzenia z domu. Dla osób nielubiących chodzenia po sklepach wspomniane rozwiązanie wydaje się być naprawdę atrakcyjne. Plusem sklepów internetowych jest to, że w przypadku promocji szybciej dostaniemy neutralne rozmiary, niż stałoby się to w przypadku sklepów tradycyjnych na normalnej wyprzedaży.

Wydaje się więc, że w zależności od potrzeb zakupy zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w sklepach internetowych mogą być dobrym rozwiązaniem. Ważne jest przede wszystkim to, czego konsument oczekuje od sprzedawców. Jeszcze do niedawna sklepy internetowe nie cieszyły się tak dużą popularnością jak teraz. Przede wszystkim dlatego, że konsumenci nie znali swoich praw i obawiali się kupowania przysłowiowego kot w worku. Z czasem okazało się jednak, że online funkcjonują bardzo dobre sklepy, które cieszą się dużym zainteresowaniem oraz szacunkiem ze stronny swoich klientów. Warto zaglądać na strony sklepów internetowych wtedy, gdy szukamy oryginalnych dodatków, na przykład torebek, butów czy biżuterii. Ręcznie robione gadżety sprawdzają się w każdej stylizacji, dlatego każdy znajdzie w takich miejscach idealny dodatek dla siebie. Alternatywnie w sklepach online można kupić również idealny prezent dla najbliższych.